Türkiye'de Taraftar Olmak

26 Şubat 2010 Cuma


A.Madrid Sevinci:

Fenerbahçeli taraftarlar, UEFA Avrupa Ligi'nde aynı turda mücadele eden ezeli rakipleri Galatasaray'ın Atletico Madrid'ten yediği gollerde sevinç yaşadı. Sarı-kırmızılı takımın kupadan elenmesi Şükrü Saracoğlu Stadı'nda maç öncesi tribünleri coşturdu.

kaynak: Milliyet

Bugünkü Milliyet gazetesinin spor sayfasının kıyısında köşesinde yer alan bir haber. Bu haber hakkında gazeteyi suçlamayacağım. Onları olsa olsa, olayı "bazı Fenerbahçeli taraftarlara" değil de, tamamına mal ettiği için haşlayabilirim. Sonuçta bu haberin gazetede yer alıp almaması, Türkiye'de kendine taraftar diyen bazı insanların, futbola hala nasıl bir açıdan baktığı gerçeğini değiştirmiyor. Ve spor medyasının bundan nasıl nemalandığını da..

Ailemiz içinde ve yakın çevremizde bile farklı takımları tutanlar olduğunu biliyoruz aslında; ancak bunun nasıl birşey olduğunun farkında değiliz...

Bunun farkına vardığımız gün, yani örneğin yukarıdaki haberde A.Madrid ile Galatasaray'ın isimlerinin yer değiştirdiği gün, herşey farklı olacak. Bu bizim için zor birşey biliyorum; ancak imkansız değil. En azından yukarıdaki fotoğrafın gösterdiği gibi çok güzel hareketlerimiz de var...

Madem biraz eleştiri yaptık; Bilgin Gökberk'in bugün yine Milliyet'te yer alan, şahane eleştirel yazısıyla bitirelim:
Denizli'de Denizli'ye Karşı 'Sistem Gereği' Oynamayan Anelka, Milano'da İnter'e Karşı Oynadı!


fotoğraf:
Geçtiğimiz sezon Kadıköy'de oynanan UEFA Finali öncesi, Galatasaray henüz elenmemişken, Ali Sami Yen'de oynanan derbide çekilmiş.

4 yorum:

C3Mo dedi ki...

Bugün Interliler hariç bütün İtalya Chelsea'yi tutabiliyosa Fenerbahçeli'nin Madri'i tutmasında bi sakınca yok o zaman ;)

mussano dedi ki...

tabi ki yok :)

Gerçi orada açıklamalarıyla tüm İtalya'yı karşısına alan Mourinho gibi bir adam var. Ayrıca Chelsea'yi çalıştıran adam da Ancelotti. Bizde böyle şeyler söz konusu değil.

Bunun yanı sıra, örneğin onlar 7-8 takımla avrupa kupalarına katılırken, biz ülke puanımızı arttırabilme derdindeyiz. (uluslararası başarılar arasındaki farkı saymıyorum bile)

Yani Inter'in elenmesinin İtalya'ya vereceği zarar ile Galatasaray ya da Fenerbahçe'nin elenmesinin bize vereceği zarar arasında tonlarca fark var.

Ha eğer bizim için yalnızca lig şampiyonluğu önemli diyorsak, o zaman zaten söyleyecek birşey yok..

Ayrıca İtalya'da, ya da başka herhangi bir yerde -bizden ne kadar fazla hafifletici etken olursa olsun- bu durum böyle davranmanın doğru bir davranış olduğunu göstermez.

En azından, eminim İtalya'da da benimkinin benzeri yazı yazan bir kişi de olsa vardır :)

C3Mo dedi ki...

başlığı ben atsaydım türkiyede taraftar olmak holigan olmaktır gibilerinden bişeyler yazardım. şimdi ben Fenerbahçeli olduğum için belki de beni yargılayacaksınız ama UEFA 2000 finalinde Galatasaray için ettiğim dualardan pişman olan birisiyim sencen neden..?

mussano dedi ki...

başlığı atarkenki amacım herhangi bir kesin yargıya varmak değildi. yani taraftar şudur budur diye genellemek istemedim. zaten sık sık "bazı" kelimesini kullandım. taraftar olmanın bir durumundan bahsetmek istedim. amacım yalnızca mevcut bir örnek üzerinden kendi düşüncemi aktarmaktı: o da anlaşıldığı üzere özellikle uluslararası maçlarda birbirine rakip takım taraftarlarının, birbirlerinin mağlubiyetinden sevinç duymasının bana anlamsız gelmesiydi.


şimdiye kadar, fenere sövüp saydığım bir lig maçının ardından, kalbimin galatasaray'ın önemli bir maçını izlerkenki kadar çarptığı, avrupa kupası'nda birkaç fenerbahçe maçı hatırlıyorum. en sonuncusu da şampiyonlar ligi'nde penaltılarla çeyrek finale çıkılan sevilla maçıydı.

belki de ben yanlış yapıyorum, her şartta ne pahasına olursa olsun taraftar olmalıyım...

İLETİŞİM

mussano90@hotmail.com


KATKIDA BULUNANLAR

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP