Rijkaard Hakkında Son Yazı

6 Nisan 2010 Salı

Şampiyonluk konusunda konuşmayacağım. Şu an Galatasaray için şampiyonluktan çok daha önemli şeyler var çünkü. Yine de inatla şampiyonluk muhabbeti yapacaklar için söyleyeyim: O şampiyonluk, Trabzon deplasmanında Emre Güngör'ün kaptırdığı toptan sonra gitmişti zaten.

Frank Rijkaard konusundaysa, sadece bir örnek üzerinden konuşacağım: Sene başında Galatasaray hem Süper Lig'e, hem de Avrupa Ligi'ne muhteşem bir giriş yapmış ve herkes Galatasaray'ın futbolundan ağzından sular akıta akıta bahseder olmuştu. Hatta Galatasaray'ın zamanla daha iyi olabileceği bile söyleniyordu. O zaman takımın başında yine Rijkaard vardı. Yani o futbolu oynatan adam aynı Rijkaard'dı.

Galatasaray sezonu erken açtığı için, yılın sonuna doğru formu düştü bahanesine falan da sığınmayacağım.

Bence Galatasaray'ın futbolunda sezon başıyla, şu an arasındaki en büyük farklılık: İstek ve sorumluluk duygusu. Galatasaray'da Arda dışında sorumluluk alan başka bir futbolcu yok. O da 3 maçtır yoktu.

Sezon başında Rijkaard müthiş bir rüzgarla göreve gelmişti. Bu rüzgar futbolcusundan masörüne kadar tüm takıma yayılmıştı. Tüm futbolcular, artık yeni bir döneme girildiğinin farkındaydı ve Rijkaard'a büyük saygı duyuyorlardı. Sahada da Rijkaard'ın 4-3-3'ünü yeni bir yola girmenin, yeni şeyler denemenin verdiği istekle eksiksiz uygulamaya çalışıyorlardı.

Fakat bazı futbolcular sezon başından beri gerek kendi kafa yapılarından kaynaklanan nedenler, gerekse ellerinde olmayan nedenlerden (oyun karakterleri) dolayı sisteme ihanet ediyorlar. İsimlerini bir kaç kez vermiştim, yine vereyim: Mehmet Topal, Servet Çetin, Hakan Balta, Ayhan Akman ve Sivasspor maçında rakibine tekme atmayı bile beceremeyen (kesinlikle çok aşağılık bir hareketti!) Barış Özbek...

Şimdi işler tersine dönmüş durumda. 4-3-3 Galatasaray'ın ekolü haline gelecekken, yani Rijkaard beklendiği gibi "devrim" yaratacakken, Rijkaard devrimi kendi içinde yaptı ve Sivasspor karşısında 4 ön liberoyla sahaya çıktı. Ondan, bir fire vermesini bekleyen aç kurtları da sevindirdi.

Bundan sonra söyleyecek fazla birşey yok. Şampiyonluk şu an "en önemsiz" şey. Bir şampiyonluk kaybedersiniz, ama gelecekte o size "şampiyonluklar" olarak geri döner.

Rijkaard, 4-3-3'e gerekirse altyapı futbolcularıyla oynayarak devam etmeli, kamp yapmamalı, kısacası kendi doğrularından hiçbir şekilde taviz vermemeli; ve Adnan Polat'ın dediği gibi, en az bir sezon daha takımın başında kalmalı. Ama bu takımın değil!

Ancak o zaman sorun Rijkaard'da mı, değil mi ortaya çıkar.

0 yorum:

İLETİŞİM

mussano90@hotmail.com


KATKIDA BULUNANLAR

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP